Rozmowy o buspasach na ul. Spacerowej

Rozmowy o buspasach na ul. Spacerowej

W Urzędzie Miejskim w Gdańsku odbyło się dziś spotkanie w sprawie buspasa na ul. Spacerowej.

Rozmowy o buspasach na ul. Spacerowej

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Piotr Grzelak, zastępca prezydent ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki spotkał się dziś z Radnymi Dzielnic Oliwa i Osowa, aby omówić dalsze działania dotyczące realizacji buspasa na ul. Spacerowej.

Spotkanie to było efektem protestu Zarządu Dzielnicy Oliwa poprzedniej kadencji, o nie wzięciu pod uwagę głosu Oliwy przy podejmowaniu decyzji o założeniach do dokumentacji projektowej ilości buspasów w ciągu ul. Spacerowej. Jej większa część przebiega przez Oliwę.

Zarząd Dzielnicy Oliwa ponowił dziś propozycję przeanalizowania możliwości budowy między leśniczówką w Rynarzewie a skrzyżowaniem z ul. Opacka tylko jednego buspasa. Miałoby to minimalizować zniszczenia krajobrazu i większość negatywnych skutków tak wielkiej inwestycji w zamieszkałej części ulicy Spacerowej. Istotny jest tu aspekt planów budowy Tunelu Pod Pachołkiem. Gdyby doszło do jego realizacji, cztery pasy jezdni od Rynarzewa do Oliwa będą zupełnie niepotrzebne.

Podczas spotkania zarekomendowane zostały dalsze działania. Zlecona zostanie dokumentacja projektowa w przekroju 2×2 z wyłączeniem odcinka od Rynarzewa do Oliwy, co do którego przeprowadzona zostanie na wstępnym etapie analiza dwóch wariantów: 2+1 oraz 2×2.

Dokumentacja projektowa powstanie w ramach jednego zamówienia, co pozwoli usprawnić proces przygotowania inwestycji. Wyniki analizy mają być znane za około 3-4 miesiące. Wtedy ma zostać podjęta ostateczna decyzja o kształcie inwestycji na dolnym odcinku ul. Spacerowej. Zarząd Dzielnicy Oliwa nie wyklucza wówczas ponowienia wniosku Rady Oliwy o przeprowadzenie konsultacji społecznych zgodnie z zapisami uchwały Rady Miasta Gdańska.

Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych tygodniach. Prace nad dokumentacją wraz z pozyskaniem uzgodnień mają potrwać 2 lata od daty podpisania umowy. To bardzo napięty harmonogram, przy obostrzeniach czasowych związanych z dofinansowaniem unijny.

Zarząd Dzielnicy Oliwa zachęcał przedstawicieli miasta do poważnego rozważenia propozycji z Oliwy, gdyż zapowiadane protesty mieszkańców Oliwy, dzięki dostępnym procedurom odwoławczym, mogą zaprzepaścić możliwość przeprowadzenia tego projektu w założonych ramach czasowych. A wtedy straci on unijne dofinansowanie.

Rozbudowa ulicy Spacerowej ma skrócić czas przejazdu autobusów pomiędzy Osową, a Oliwą oraz stworzyć nowe połączenie rowerowego między dzielnicami.

Inwestycja planowana jest na odcinku od skrzyżowania Spacerowa / CH Auchan do skrzyżowania Spacerowa / Opacka. Długość trasy to 5,7 km.

Tomasz Strug


Opublikowano

przez:

Tagi: